piątek, 22 kwietnia 2022

Dzień Ziemi 2022 r.

Hejka! Dzisiaj mamy Dzień Ziemi znany też jako Światowy Dzień Ziemi lub Międzynarodowy Dzień Ziemi. I w tym dniu są prowadzone różne akcje i festiwale o przypomnieniu, że trzeba dbać o ziemię i naturę oraz zwierzęta, ptaki i ryby w wodach. Pamiętajcie nie zaśmiecajcie ziemi i oszczędzajcie wodę. Trzeba dbać o naszą planetę. A cierpią na tym zwierzęta i ptaki oraz ryby w oceanach i morzach. Na ten dzień daje wam wierszyki znalezione w internecie.

***

W Święto Ziemi nasza przestrzeń się zieleni.

Każde dziecko to szanuje, dlatego śmieci segreguje.

Osobno papier, szkło i plastik do różnych pojemników trafiają,

Obierki i fusy też swoje miejsce mają.

Zmieszane rzeczy to te kłopotliwe,

nie mieszaj ich przypadkiem z ziemniakiem czy grzybem.

Zrób etykiety, naklejki dla przypomnienia, 

ułóż rymowankę - segregacja to kwestia nie do zapomnienia. 

***

Moja Ziemio ukochana

życzę słońca Ci od rana

czystej wody i powietrza

żebyś była coraz „lepsza”.

Pięknych pól i czystych lasów,

trochę chmurek, śpiewu ptaków,

pięknych kwiatów letnią porą

Boś Ty naszą jest podporą.

Bardzo wszyscy Cię kochamy

i się bardzo postaramy,

by najmniejszy skrawek Twój

czysty był, jak wody zdrój.

***


Z powodu dzisiejszego dnia poszukałam fajnych filmików na temat Dnia Ziemi. A szukałam tylko na Youtube. Wszystkie są w formie dla dzieci, czyli rysunkowe. Znalazłam je na trzech kanałach właśnie na Youtube. Kanały nazywają się: EduKredka
Bajki Po PolskuBajki dla dzieci TVFilmy Edukacyjne z Barbarą. I poniżej macie filmiki z tych kanałów, które znalazłam na tych kanałach na Dzień Ziemi. Dużo ich jest, ale wszystkie są bardzo fajne. Polecam wszystkie je obejrzeć.

     

Jak widać są na różne tematy, na takie jak segregowanie śmieci, oszczędzanie wody, nie śmiecenie na ulicę czy w parkach i lasach oraz inne podobne tematy, które się używa w tym Dniu na festiwalach lub innych akcjach, które są prowadzone w tym Dniu. Dodam też dla was fajny ważny plakat, który znalazłam na google - grafika. To na razie tyle. Dbajcie o ziemię!


BONUS (moje obrazki na Dzień Ziemi):

Odkalkowałam i pokolorowałam rysunek
Ten obrazek też odkalkowałam i pokolorowałam
Tylko pokolorowałam kolorowankę
I to też odkalkowałam i pokolorowałam



 



















Nastrój: Spokojny, ale nie wesoły! Taki sobie!


KOMENTUJCIE.......

Brak komentarzy: