sobota, 23 kwietnia 2022

Dzień Książki 2022 r.

Hejka! Wczoraj był Dzień Ziemi, a dzisiaj jest Dzień Książki, zwany też Międzynarodowy Dzień Książki, Światowy Dzień Książki lub Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Ale fajnie, że jest taki dzień. Nawet ja lubię książki. Takie dziecięce, ale to jednak nadal książki. Mam trzy z McDonald's-a, wszystkie książki Harrego Pottera, książeczki z Bingiem i inne edukacyjne książki i książeczki. A wy jakie macie książki i książeczki? Jakie są wasze ulubione? Moje ulubione to te z McDonald's-a i te z Bingiem. A wasze? Napiszcie w komentarzach. A teraz dam wam jak wczoraj kilka wierszyków na dzisiejszy Światowy Dzień Książki.

***

Pewnego dnia ze swej półeczki,

skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.

Razem tańczyły, razem śpiewały,

I bardzo dobrze się rozumiały.

Lecz jena książeczka w kącie została,

taka samotna i taka mała.

Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek,

karteczki z niej powyrywała

i długopisem strony popisała.

Cichutko w kącie książeczka płakała,

bo do czytania się nie nadawała.

Pamiętajcie zatem dzieci kochane,

że książeczki chcą i lubią być szanowane.

***

Bardzo często do rączek, dzieci biorą wiele książek.

Bajeczki, opowiadania – szkolne lektury do czytania.

Gdy część książeczki przeczytają, to ją szybko zamykają,

a gdy sięgają po nią po chwili, nie wiedzą gdzie czytać książkę skończyli.

Dlatego dla Was jestem ja – zakładka mała i kolorowa.

Zaznaczę stronę w Twojej książeczce, byś czytać nie musiał jej od nowa.

Więc niech nie kończy się Twoje czytanie, przez rogów kartek zaginanie.

Weź mnie do ręki i połóż tam, gdzie książkę czytać skończyłeś sam.

Bo ja, zakładka – kartek obrońca, zostaję w książce zawsze – do końca

Będę Ci służyła przez długie lata, ale wiedz również o tym że,

Ja tak, jak każda Twoja książeczka zadbana i ładna zawsze być chce.

***

Mam nadzieję, że wierszyki się podobały. A teraz dodam wam kilka filmików z Youtube na Dzień Książki. Nie tyle co wczoraj, ale jakieś znalazłam. Miłego oglądania filmików!

       

Filmiki się podobały? Mi tak. Dlatego je wam chciałam pokazać. Nie jest ich dużo, bo nie wiele znalazłam na Youtube, ale jakieś znalazłam. Znalazłam też fajny plik PDF z zasadami jak korzystać z książek. Podaje ty link do tego pliku (LINK). Teraz poniżej taki Bonusik, taki jak wczoraj. To by było na tyle. I tak się rozpisałam, ha ha ha... Miłego Dnia Książki!


BONUS (moje obrazki na Dzień Książki):

Sama to narysowałam
ten rysunek
A to tylko pokolorowałam
tę kolorowankę
Tą kolorowankę też
tylko pokolorowałam







Nastrój: Spokojny, ale nie wesoły! Taki sobie!


KOMENTUJCIE.......

Brak komentarzy: