wtorek, 25 sierpnia 2020

Sąsiedzi: Pat i Mat; ... i to wszystko! - serial animowany lalkowy.

Witajcie nocne marki! Wiem, że jest późno, bo po 23:40, ale nie mogę spać wiec na piszę co robiłam ostatnio przez dwa dni. Wczoraj i przedwczoraj oglądałam sobie Sąsiadów. To taka kreskówka dla dzieci, Czeska. Zaczęli ją robić w 1976 roku. Nie uwierzycie, ale robią ją do tej pory. Nie wiem czy znacie Pat'a i Mat'a, ale o nich własnie mówię. Zaczęli kręcić ten serial animowany lalkowy, gdy jeszcze Czechy i Słowacja były jednym krajem, Czechosłowacją. Jak się rozdzieliły na Czechy i Słowację, to Czechy przejęli serial. Jest znany pod rożnymi nazwami. Na początku było "...A je to!", następnie "Pat a Mat" lub "Par & Mat". No, ale w Polsce jest znany pod nazwą Sąsiedzi. Poniżej podaje w jakich rokach i po ile odcinków wtedy wyszło.

  • 1976 r - 1 odcinek
  • 1979 r - 7 odcinków
  • 1981 r - 2 odcinki
  • 1982 r - 6 odcinków
  • 1983 r - 6 odcinków
  • 1984 r - 4 odcinki
  • 1985 r - 3 odcinki
  • 1989 r - 2 odcinki
  • 1990 r - 4 odcinki
  • 1992 r - 7 odcinków
  • 1994 r - 7 odcinków
  • 1998 r - 1 odcinek
  • 2002 r - 1 odcinek
  • 2003 r - 22 odcinki
  • 2004 r - 5 odcinków
  • 2009 r - 1 odcinek
  • 2011 r - 3 odcinki
  • 2012 r - 3 odcinki
  • 2013 r - 1 odcinek
  • 2014 r - 2 odcinki
  • 2015 r - 3 odcinki
  • 2018 r - 20 odcinków
  • 2019 r - 13 odcinków
  • 2020 r - 6 odcinków
Jak widać po podanej wyżej liście robią ich do dzisiaj. Nawet w tym roku pod czas tej epidemii Koronawirusa zrobili ze sześć odcinków Pata i Mata. Do 1998 roku obraz był robiony na 4:3, ale od 2002 roku  już na 16:9, czyli już w tym nowszym rozmiarze. A to dlatego, że wtedy był inne telewizory niż są teraz. Mówcie co chcecie, ale ja tam ich uwielbiam. To moja ulubiona bajka. Lubię ich oglądać po dziś dzień. Są nadawani rano w sobotę i niedzielę na Fokus TV. Od koło ósmej rano. Jakby tak policzyć wszystkie odcinki, to by wyszło razem 130 odcinków. Nawet połączyli kilka odcinków w cztery prawie dwu godzinę filmy i dali to do Czeskich Kin. Ale to kilka odcinków serii TV, które połączyli w dwu godzinę filmy. Sprawdziłam, to te same historyjki. A same odcinki trwają od 7 do 9 minut. Nie są długie, ale mnie one rozbawiają. Bardzo dobrze się bawię gdy ich oglądam. Mam obejrzane wszystkie 130 odcinków. Znalazłam je na chomikuj. Tu macie link do tego chomikuj (karolekx7), ale musie ściągnąć z tej strony dopiero można je spokojnie obejrzeć. Nie wszystkie się odtwarzają na podglądzie, ale jak się ściągnie to można na komputerze spokojnie obejrzeć. Pamiętajcie, żeby ściągnąć z chomikuj, musicie mieć tam konto i doładowane konto. Ściąganie z chomikuj nie jest darmowe, ale najłatwiejsze z tych wszystkich dostępnych. A tak poza tym dzisiaj zaczęłam oglądać japońskie anime, oczywiście z napisami, bo anime akurat lubię tylko z napisami oglądać. Moim zdaniem lektor czy Dubbing nie pasuje do anime. Oglądam Higashi no Eden. Kończę i szykuję się powoli do spania. Dobranoc wam wszystkim!

Nastrój: Czułam się super i było fajnie!


4 komentarze:

TopMix pisze...

Też lubię sąsiadów.

Arisa85 pisze...

Fajni są conie?

TopMix pisze...

No, oczywiście że fajni.Czasami oglądam ich na Fokusie TV.

Arisa85 pisze...

Ja też czasami.